بزرگ ترین انیمیشن سال 92 از ساخت ایران {تهران 1500}
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

  انیمیشن تهران 1500 به کارگردانی بهرام عظیمی، آخرین مراحل تولید را برای حضور در جشنواره سی‌ام فیلم فجر پشت سر می‌گذارد.

 
 
 
 
چهره‌هاي شخصيت‌هاي اين همايش شبيه صدا پيشگان آن طراحي شده‌است. مهران مديري و هديه تهراني از جمله صدا پيشگان اين انيميشن هستند
 
 
حبيب رضايي در اين انيميشن صدا پيشگي شخصيتي را به‌ عهده دارد كه ربات فروش است
 
 
صداپيشگي نقش راننده تاكسي جوان اين انيميشن هم بر عهده بهرام رادان است
 
 
در بين شخصيت‌‌هاي انيميشن «تهران 1500» ، صدا پيشگي پيرمردي كه فكر مي‌كند هنرمند است به مهران مديري رسيده‌است
 
 
هدیه تهرانی صداپیشگی زنی جوان به نام «نازی» را برعهده دارد
 
 
ماجرا‌هاي اين انيميشن در تهران سال 1500 مي‌گذرد
انیمشن تهران 1500
 

طی ۲ هفته گذشته همه بازیگران اصلی بعد از ۳ سال که از تاریخ اولین دوبله رادیویی آن‌ها می‌گذشت، به استودیوی انجمن گویندگان جوان آمدند و دوبله نهایی این فیلم را انجام دادند.
«بهرام عظیمی» کارگردان این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در این رابطه گفت: «تهران ۱۵۰۰» صد‌در‌صد یک انیمیشن ایرانی است. حال و هوای فیلم، طراحی‌ها، وسایل، فضاهای مختلف، لباس‌ها، دیالوگ‌ها و از همه مهم‌تر داستان فیلم کاملاً ایرانی است.

ایشان افزود: این فیلم اولین فیلم انیمیشن سینمایی ایران نیست ولی برای اولین بار است که به غیر از صدا از چهره بازیگران مطرح نیز برای یک انیمیشن سینمایی کاراکتر ساخته شده است.
آقای عظیمی ادامه داد: از تکنیک‌های مختلفی برای جان‌بخشی کاراکترهای فیلم استفاده شده است، یک تیم قدرتمند از هنرمندان تئاتر به سرپرستی «سیروس کهوری‌نژاد» تمام پلان‌های فیلم را در فضایی رئال بازی کردند و در حقیقت تایمینگ حرکات کاراکترهای فیلم بر اساس بازی آن‌ها شکل گرفته است.

 

انیمشن تهران 1500

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلمنامه «تهران ۱۵۰۰» که توسط امیر‌مسعود علمداری و بهرام عظیمی با مشاوره محمد رحمانیان، پیمان معادی، حبیب رضایی و رضا رفیع نوشته شده، درباره پیرمردی است که ۱۶۰ سال سن دارد و در چند روز پایانی زندگی خود به دنبال کشف مدرکی است که ثابت شود او هنرمند بوده و …

کل داستان فیلم در ۱۵ روز اتفاق می‌افتد و نقش این پیرمرد را که «اکبر» نام دارد، «مهران مدیری» بازی می‌کند.

نقش اول مرد این فیلم به عهده «بهرام رادان» است که او در این فیلم «جواد» نام داد و راننده تاکسی است. نقش زن اول فیلم هم «هدیه تهرانی» در نقش «نازی» بازی می‌کند.
«محمد‌رضا شریفی‌نیا» نقش «عنایت» را به‌عهده دارد که کارش فروش قبر است.
«گوهر خیر‌اندیش» هم در دو چهره متفاوت ظاهر می‌شود که «گوهر» و «ملینا» نام دارد.
 

 

«حبیب رضایی» علاوه بر انتخاب بازیگران به پیشنهاد بهرام عظیمی یکی از نقش‌های اصلی این فیلم یعنی «نادر» را به عهده دارد که فردی روبات فروش است.
«مهتاب نصیر‌پور» نقش مادر جواد را بازی می‌کند، او یک پیرزن ۸۷ ساله است.

«حسام نواب‌صفوی» هم طبق معمول خوش‌تیپ فیلم است و نقش «پویا» را که یک خواننده زیر‌زمینی است ایفا می‌کند.
«ماشاءالله شاهمرادی‌زاده» هم نقشی کوتاه ولی بسیار شیرین دارد، او یک پیرمرد نزدیک به مرگ است!

در کنار این ۹ بازیگر مطرح، شخصیت‌های فرعی زیادی وجود دارند که کاراکتر آن‌ها از روی چهره تعدادی از عوامل اصلی فیلم ساخته شده و البته به یاد دوست هنرمندمان مرحوم «محسن رسول‌اف» یک کاراکتر نیز با چهره او ساخته شده است.

 

 

 

انیمشن تهران 1500

عکسهای جدید انیمشن تهران ۱۵۰۰ – مهران مدیری

انیمشن تهران 1500

عکس های دیدنی از انیمیشن تهران ۱۵۰۰

انیمشن تهران 1500

عکس انیمشن تهران ۱۵۰۰

انیمشن تهران 1500

انیمشن تهران 1500

هر چند انیمیشن سینمایی ‘تهران ۱۵۰۰′ را می توان گامی رو به جلو برای سینمای ایران دانست، اما تلاش های کارگردان و دست اندرکاران این اثر در نهایت پس از چهار سال به بار ننشسته است.

 

آقای بهرام عظیمی که مخاطبان، او را با شخصیت های محبوب ‘سیا ساکتی’ می شناسد، این بار دست به کار بزرگی زده و به معنای حقیقی کلمه اثری سینمایی در قالب انیمیشن تولید کرده است.

استفاده از چهره بازیگران مطرح سینما از جمله مهران مدیری، بهرام رادان، هدیه تهرانی، محمدرضا شریفی نیا، حسام نواب صفوی و حبیب رضایی در نهایت موجب شده این اثر برای مخاطبان از جذابیت های ویژه ای برخوردار باشد.

فیلمساز تلاش کرده در عین خلق فضاهای فانتزی، برخی سنت ها و برخی عادات رفتاری را از یاد نبرده و از این شرایط، فضایی کمیک خلق کند.

فضای جدید خلق شده برای تهران در آستانه سال ۱۵۰۰، با توجه به بضاعت سینمای ایران قابل تامل است؛ هرچند که برخی از این بخش ها ناخودآگاه بیننده را به یاد آثار سینمایی و انیمیشن های غیر وطنی با موضوع سفر به آینده می اندازد.

خلق شخصیت ها در این انیمیشن اتفاقی نو در عرصه سینمای ایران است و عینیت چهره انیمیشنی بازیگران مطرح با شخصیت ها را باید از نقاط قوت این اثر دانست.

آقای عظیمی تلاش کرده در این اثر روایتی طنز از عشق یک راننده تاکسی به یک دختر پولدار را به تصویر بکشد و در این راه با استفاده از کلیشه های رایج، روایتی نه چندان نو را برای مخاطب بیان می کند.

همچنین داستان این اثر کمی دیر آغاز شده و فیلمساز تا دقیقه ۳۰ به درستی در مسیر داستان اصلی قرار نمی گیرد.

در عین حال برخی گفت وگوها بر روی برخی شخصیت ها به درستی نمی نشیند به عنوان نمونه صحبت های شخصیت حبیب رضایی است، اما در دیگر شخصیت ها اینگونه نیست.

همچنین استفاده از ظاهر یک نواخت برای ربات ها در این اثر نیز کمی به عنصر جذابیت در آن آسیب رسانده و در مقابل شخصیت ‘رباته’ به عنوان رباتی خدمتگزار برای مخاطب قابل توجه است.

به هر حال انیمیشن ‘تهران ۱۵۰۰′ اثری قابل توجه در سینمای ایران محسوب می شود اما به نظر می رسد پیش از تولید چنین آثاری، با دقت بیشتر روی فیلمنامه می توان علاوه بر جذابیت های بصری، در نهایت به اثری با بنیان های محکم روایی و جذابیت های بصری رسید.

فیلم انیمیشن ‘تهران ۱۵۰۰′ به کارگردانی بهرام عظیمی روز گذشته(شنبه) در سالن همایش های برج میلاد به نمایش در آمد.

در این اثر هدیه تهرانی، بهرام رادان، محمدرضا شریفی نیا، حبیب رضایی، مهران مدیری و گوهر خیر اندیش در قالب شخصیت های انیمیشن ایفای نقش می کنند.

 

انیمشن تهران 1500

 

 
انیمشن تهران 1500
 

 

 

 
 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 4040
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : امیرحسین،حمیدرضا،امیررضا
ت : جمعه 6 ارديبهشت 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی